foto
 

    Najib Razak Hadapi Sidang Vonis

    28 Juli 2020 10:27 WIB
    Kuala Lumpur: Mantan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak tiba untuk menjalani sidang vonis di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Jalan Duta, Kuala Lumpur, Selasa, 28 Juli 2020.

    Najib Razak akan menjalani sidang vonis terkait kasus penyalahgunaan kekuasaan dan penggunaan uang secara ilegal berjumlah RM42 juta (sekitar Rp143 miliar) dari sebuah perusahaan di bawah 1MDB, yaitu SRC International Sdn Bhd.

    Kehadiran Najib Razak di Mahkamah Tinggu Kuala Lumpur diikuti ratusan pendukungnya. Kebanyakan pendukung memakai baju biru dan merah dengan tulisan 'BossKu' di belakang dan depan baju mereka, yang identik dengan julukan mantan PM tersebut.

    Sejumlah pejabat UMNO turut hadir di pengadilan di antaranya Presiden UMNO dan anggota parlemen Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Wakil Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan, Sekjen UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan dan mantan Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman. "Saya mengharapkan Datuk Seri Najib dibebaskan mahkamah," ujar Sekjen UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan.

    Sejumlah polisi bersiaga di belakang pagar pintu masuk, sedangkan pintu masuk ke pengadilan dijaga ketat kepolisian dan hanya yang berkepentingan saja diizinkan masuk.

    Keputusan mengenai kasus Najib akan disampaikan Hakim Mahkamah Tinggi Ahmad Nazlan Mohd Ghazali siang ini. AFP PHOTO/Mohd Rasfan

    (WWD)

    Bagaimana tanggapan anda mengenai artikel ini?

    Cara untuk mendapatkan Berita terbaru dari kami.

    Ikuti langkah berikut ini untuk mendapatkan notifikasi

    1. Akses Pengaturan/Setting Browser Anda
    2. Akses Notifications pada Pengaturan/Setting Browser Anda
    3. Cari https://m.medcom.id pada List Sites Notifications
    4. Klik Allow pada List Notifications tersebut

    Anda Selesai.

    Powered by Medcom.id